BOUWKRONIEK-logo_plus_name_HORIZ

Algemene verkoopsvoorwaarden advertenties Bouwkroniek

Disclaimer

De toepassingen en informatie aangeboden op de sites www.bouwkroniek.be en www.lachronique.be en al hun subdomaines zijn hulpmiddelen voor bedrijven bij het binnen halen van overheidsopdrachten en voor administraties bij het voeren van hun overheidsopdrachten alsook het publiceren van alle actualiteit in de bouwsector.
Door de toepassingen en/of informatie te gebruiken erkent elke gebruiker uitdrukkelijk en zonder enige reserve dat noch EBP BVBA, noch één van haar partners direct of indirect verantwoordelijk zijn of aansprakelijk kunnen gesteld worden voor enige rechtstreekse of onrechtstreekse schade in de breedste betekenis van het woord.

Algemene verkoopsvoorwaarden voor advertentieruimte pers en internet

1.Het ondertekenen van een advertentieopdracht houdt de onvoorwaardelijke aanvaarding van deze algemene voorwaarden in, ondanks alle andere voorwaarden die vermeld staan op de documenten van de Adverteerder of zijn gemachtigde of opdrachtgever.
Er wordt geen enkele telefonische opdracht aanvaard die niet schriftelijk wordt bevestigd met vermelding van:
de naam van de Adverteerder en die van de eventuele gemachtigde,
de aard van het product of de dienst die het voorwerp van de inlassing vormt,
de naam van de persoon (Adverteerder of gemachtigde) die instaat voor de betaling,
de gereserveerde ruimtes,
het bedrag van de opdracht.
Het contract annuleert en vervangt alle eventuele schriftelijke of mondelinge overeenkomsten, voorstel- len en verbintenissen met hetzelfde voorwerp van voor de datum van ondertekening van het contract. Het contract heeft voorrang boven de algemene en/of andere voorwaarden van de klant, ook al bepalen die dat ze exclusief van toepassing zijn.

Alle opdrachten worden uitgevoerd tegen de tariefvoorwaarden die op de dag van de reservering gelden. E.B.P. is alleen gebonden door de voorwaarden die in zijn bevestiging vermeld staan. Er wordt geen rekening gehouden met enige handgeschreven vermelding (wijziging/ geschrapte clausule) van deze algemene voorwaarden door de Adverteerder / zijn gemachtigde tenzij E.B.P. hiermee schriftelijk heeft ingestemd.

Het contract tussen E.B.P. en de Adverteerder komt pas tot stand na schriftelijke of elektronische bevestiging van de bestelling van de Adverteerder of na de start van de uitvoering ervan door E.B.P..

2. Tenzij anders vermeld staat op de bestelbon:
Brengt elke toename van de omvang van een opdracht de toepassing met zich mee van een prijsverhoging op basis van het tarief. De voorwaarden voor wijziging of annulering van een opdracht zijn dezelfde als voor de plaatsing van een opdracht.
Elke aanvraag tot annulering en/of wijziging van een opdracht door de Adverteerder moet schriftelijk gebeuren. Geen enkele telefonische aanvraag wordt in aanmerking genomen.
2.1 Aanvraag tot annulering of beperking van een opdracht voor publicatie op internet:
Een aanvraag tot annulering van een opdracht wordt in aanmerking genomen volgens de volgende voorwaarden:
indien de aanvraag minder dan vijf (5) werkdagen voor de geplande datum van de online publicatie van de inhoud gebeurt, zal de Adverteerder 100% van het bedrag (technische kosten en prijs van de dienstverlening) verschuldigd zijn. E.B.P. zal dus de eventuele reeds gestorte bedragen houden en het saldo factureren;
indien de aanvraag tussen 5 en 10 werkdagen voor de geplande datum van de online publicatie van de inhoud gebeurt, zal de Adverteerder 75% van de prijs van de dienstverlening en alle reeds gemaakte kosten verschuldigd zijn. E.B.P. zal dus de eventuele reeds gestorte bedragen houden en het saldo tot het verschuldigde bedrag factureren;
indien de aanvraag tussen 10 en 20 werkdagen voor de geplande datum van de online publicatie van de inhoud gebeurt, zal de Adverteerder 50% van de prijs van de dienstverlening en alle reeds gemaakte kosten verschuldigd zijn. E.B.P. zal dus de eventuele reeds gestorte bedragen houden en het saldo tot het verschuldigde bedrag factureren;
indien de aanvraag meer dan 20 werkdagen voor de geplande datum van de online publicatie van de inhoud gebeurt, zal de Adverteerder alleen de eventuele reeds gemaakte kosten verschuldigd zijn.

In geval van een aanvraag tot vermindering van de omvang van een opdracht, indien de aanvraag minder dan twintig (20) werkdagen voor de geplande datum van de online publicatie van de inhoud gebeurt, zal de Adverteerder 100% van het bedrag verschuldigd zijn (technische kosten en prijs van de dienstverlening).

E.B.P. zal dus de eventuele reeds gestorte bedragen houden en het saldo factureren.

2.2 Aanvraag tot annulering of beperking van een opdracht tot inlassing op papieren drager:
de annulering/beperking kan kosteloos worden aangevraagd tot 30 dagen voor de geplande datum van inlassing. Na die termijn zal de Adverteerder 100% van het bedrag verschuldigd zijn (technische kosten en prijs van de dienstverlening). E.B.P. zal dus de eventuele reeds gestorte bedragen houden en het saldo factureren.

Indien de gegevens die nodig zijn voor de publicatie van de inhoud niet binnen de opgegeven termijn verstrekt zijn, zal de Adverteerder alle kosten die op grond van de opdracht tot inlassing verschuldigd zijn, moeten betalen.

3. E.B.P. is vrij om, volgens de gebruiken, de inlassing van een advertentie te weigeren zonder dat hij zijn weigering moet motiveren. Die weigering kan gebeuren op elk ogenblik voor en/of nadat de tekst of het beeldmateriaal verstrekt is. In dit geval wordt een reeds opgemaakte factuur gecrediteerd.

4. De aanvaarding door E.B.P. van een opdracht tot inlassing geeft de Adverteerder alleen recht op de ruimte die gereserveerd is of elke andere gelijkwaardige ruimte. De datum van publicatie wordt bepaalt door E.B.P..

5. E.B.P. kan niet aansprakelijk worden gesteld en er zal geen enkele vergoeding verschuldigd zijn aan de Adverteerder ingeval E.B.P. de inlassing zou moeten verplaatsen, weglaten of schrappen en dit om redenen buiten zijn wil om zoals:
verzoek van de webhost
onderbreking van de diensten door storingen in het telecommunicatienetwerk, bij zijn dienstverleners of door de kenmerken en limieten van het internet, meer bepaald: onderbreking van de toegangsnetwerken, van de technische prestaties en van de antwoordtijd bij het raadplegen, opvragen of doorsturen van informatie,
onmogelijkheid van montage (technische problemen),
nieuwe reglementering of bevel van de overheid,
algemeen, elk geval van overmacht.

Bovenstaande redenen worden alleen als voorbeeld gegeven en zijn niet limitatief.

E.B.P. geeft de data van online publicatie alleen ter informatie. Een vertraging veroorzaakt door een staking of enig ander geval van overmacht geeft geen enkel recht op schadeloosstelling aan de klant en kan die laatste in geen geval vrijstellen van de betaling van de effectief verschenen inlassingen.

E.B.P. kan niet waarborgen dat er gedurende dezelfde periode geen concurrerende adverteerders aanwezig zijn op naburige of aanpalende plaatsen. Bovendien houdt dit contract geen enkele exclusiviteit in ten gunste van de Adverteerder.
5. De technische elementen moeten aan E.B.P. worden bezorgd binnen de termijn en conform de technische specificaties die Uitgever heeft bepaald en meegedeeld.

6. Een aankoop van advertentieruimte door een tussenpersoon kan alleen doorgaan binnen het kader van een mandaatscontract tussen de Adverteerder en die tussenpersoon, waarbij in dat geval een bewijs van dat mandaat aan E.B.P. moet worden verstrekt.
Opdrachten die door die tussenpersoon zijn geplaatst, moeten deze algemene voorwaarden strikt naleven en de gemachtigde moet ten aanzien van E.B.P. dezelfde verplichtingen nakomen als de Adverteerder voor wie hij optreedt. Die laatste blijft echter in elk geval als enige aansprakelijk voor de handelingen van zijn gemachtigde.

7. De facturen worden opgemaakt op naam van de Adverteerder en, voor aankopen van ruimte die door een tussenpersoon zijn geplaatst, op naam van het kantoor of de tussenpersoon die door de Adverteerder is gemachtigd en voor rekening van de Adverteerder.

Wanneer het kantoor of de tussenpersoon opdracht heeft gekregen om de betaling uit te voeren, blijft de Adverteerder in elk geval verantwoordelijk voor de betaling, met name in geval zijn gemachtigde, met wie hij hoofdelijk verbonden is, in gebreke blijft.
De facturering gebeurt volgens het tijdschema dat vermeld staat in de opdracht tot inlassing en zo niet, op het ogenblik van de levering van de dienst. Tenzij anders vermeld op de bestelbon, bedraagt de betalingstermijn 30 dagen factuurdatum en zijn de facturen van rechtswege opeisbaar zonder dat een herinnering nodig is.
E.B.P. behoudt zich echter de mogelijkheid voor om bij de plaatsing van een opdracht een contante betaling te eisen in geval van risico van insolvabiliteit van de Adverteerder. Elke laattijdige betaling die op de vervaldag wordt vastgesteld, heeft volgende gevolgen:
opschorting van uitwerking van elke lopende bestelling,
opeisbaarheid van alle vervallen of nog te vervallen sommen, met inbegrip van de eventuele kosten van de invorderingsprocedure,
de betaling van elke inlassing voor de verschijning ervan op eenvoudig verzoek van E.B.P.,
toepassing van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling, van boetes op de vervallen bedragen die niet betaald zijn op de vervaldag, namelijk een nalatigheidsintrest van 1% per maand. Daarnaast kan een forfaitaire vergoeding van 75 euro worden gevorderd voor inningskosten.

De eventuele toepassing van een korting voor vervroegde betaling geeft slechts recht op aftrek van de btw binnen de limiet van het effectief betaalde bedrag.

E.B.P. behoudt zich tevens het recht voor om de periodiciteit van facturering te wijzigen, om van een delivery-based facturering (facturering per levering) over te stappen op een time-based facturering (facturering voor een bepaalde periode) en, algemeen, om de wijze van facturering te veranderen.

8. De Adverteerder is als enige verantwoordelijk voor de inhoud (tekst, beeldmateriaal) van zijn inlassing. Hij vrijwaart E.B.P. voor elk verhaal op dat vlak en zal hem schadeloos stellen voor alle schade die hij hierdoor zou lijden. In geval van werkaanbiedingen garandeert de Adverteerder dat de inhoud van zijn advertenties alle geldende wettelijke of reglementaire bepalingen naleeft.

9. E.B.P. is in het algemeen gehouden tot een middelenverbintenis. Hij waarborgt geenszins de verspreiding van de dragers of de commerciële doeltreffendheid van de dienstverlening.
In geen geval kan E.B.P. aansprakelijk worden gesteld indien de advertentie niet of laattijdig is ingelast als gevolg van een niet-naleving door de Adverteerder van ongeacht welke van deze algemene voorwaarden of van de technische specificaties en er kan geen enkele wijziging van verbintenis, met name betreffende prijs, periode of duur, worden gevorderd.

In ieder geval, mocht E.B.P. aansprakelijk zijn, dan is die aansprakelijkheid beperkt tot de terugbetaling van de prijs die overeenstemt met de advertentie in kwestie, met formele uitsluiting van alle onrechtstreekse schade, zoals verlies of onbeschikbaarheid van gegevens, winstderving, omzetdaling of elke andere stijging van de algemene kosten, en commerciële, imago- of immateriële schade die de Adverteerder zou lijden. Elke schade door die door een derde wordt opgelopen, wordt gezien als onrechtstreekse schade.
E.B.P. is niet aansprakelijk voor eventuele schade die voortvloeit uit de niet-naleving van het contract door de Adverteerder.

10. Elke klacht moet, op straffe van verval, bekendgemaakt worden per aangetekende brief met ontvangstbericht binnen 8 dagen nadat de inlassing in kwestie online is gezet/is verschenen.

Het indienen van een klacht stelt de Adverteerder niet vrij van zijn betalingsverplichtingen.
E.B.P. kan in geen geval aansprakelijk worden gesteld indien de termijnen verstrijken zonder ontvangst van de bovenvermelde aangetekende brief met ontvangstbevestiging.

11. Voor elke inlassing wordt een digitaal bewijsnummer verzonden en op uitdrukkelijk verzoek van de opdrachtgever één of maximum twee papieren bewijsnummers.

12. In alle op dit tarief vermelde prijzen is de btw niet inbegrepen.

Betalingsvoorwaarden

Behoudens wanneer een betaling in termijnen is overeengekomen, zijn alle advertentiefacturen betaalbaar in hun geheel en op voorhand, uiterlijk binnen de dertig dagen na de verzendingsdatum van de factuur. Bij niet betaling van een factuur op de gestelde datum is de Directie gerechtigd de inlassing te schorsen en wordt het bedrag van het inlassingscontract in zijn geheel vorderbaar.

In geval een factuur op de vervaldag niet betaald wordt, zal de factuur van rechtswege en zonder ingebrekestelling, bij wijze van schadevergoeding wegens buitengerechtelijke kosten, verhoogd worden met een forfaitaire vergoeding, die 15 % van het bedrag der factuur zal bedragen en in elk geval een minimum van 75 EUR zal belopen. Elke factuur die niet op de vervaldag is betaald brengt van rechtswege en zonder ingebrekestelling een conventionele moratoire interest op van 1 % per maand.

Elke klacht in verband met een factuur dient schriftelijk te worden gemeld binnen de 8 dagen na de verzending van de factuur bij gebreke waaraan de factuur geacht wordt aanvaard te zijn. Alle betwistingen of geschillen worden onderworpen aan de Rechtbank te Brussel, welke ook de verblijfplaats of uitbatingszetel van de adverteerders is.

Bescherming van de persoonsgegevens

De persoonlijke informatie die hierboven verzameld is, door de onderneming E.B.P. bvba, vormt een onderdeel van de gegevensverwerking van de publicatie (print en/of digitaal) van de adverteerder in Bouwkroniek en/of La Chronique. Deze informatie is nodig om de aanvraag van de adverteerder te verwerken en om de adverteerder op de hoogte te houden van alle diensten en evenementen van Bouwkroniek en/of La Chronique. De gegevens van de adverteerder worden opgeslagen in onze klantendatabase. E.B.P. bvba, of elk ander bedrijf van de groep Infopro Digital, kan de adverteerder aanbiedingen sturen voor gelijkaardige diensten.

Conform de huidige wet heeft de adverteerder het recht op toegang, aanpassen of verwijderen van zijn gegevens. Om gebruik te maken van dit recht, kan de adverteerder schriftelijk contact opnemen met Bouwkroniek, op volgend adres: Bouwkroniek – Afdeling GDPR - Burg. E. Demunterlaan, 3 Bus 6, 1090 Brussel of per mail naar gdpr@bouwkroniek.be.